"Luetun ymmärtäminen" | Punakynäpaholainen

Termit mediakriittisyys, medialukutaito, vaikuttajaviestintä, kampanjakeskeinen viestintä tai jatkuva viestintä ovat oikeastaan herkkusanoja oman alani ihmisille. Niille tyypeille, jotka tuottavat nämä tekstit, podcastit ja videot, rakentavat kaupalliset viestit Teitä palveleviksi ja Teidän tarpeita hiveleviksi. Meille, viestintuojille, on tärkeintä, että “me viihdytämme Teitä ja Te viihdytte”. Samasta YUP lauloi aikoinaan kauniisti omalla sympaattisella tavallaan. Mikä on medialukutaidon tarve tekoälymurroksessa?...

Sisällöntuottaminen on vaikea laji ja suomen kieli on ankara lukutaidottomalle. Vaikka kyseinen lause luki rinnassani englanniksi, voi sen ymmärtää monin tavoin tuntematta taustoja. Yksinkertaisin ihminen ymmärtää sen halujensa kautta, tuttuni tietävät merkityksen tarkemmin. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun käytin T-Shirt Hellistä ostamaani paitaa julkisesti. ...