"Yritysviestintä" | Punakynäpaholainen

Joskus on aika muuttaa suuntaa tai toimintamalleja eli kehittää viestinnälle selkeä sisältöstrategia eli sisältösuunnitelma. Kukaan meistä ei voi jatkaa samoilla eväillä eteenpäin loputtomasti, vaan ajoittain pitää miettiä hieman pidemmälle eteenpäin. Muutospaineen voi aiheuttaa yrityksen kasvu, henkilöstön muutokset tai sitten ihan vain sisällön sopivuus tai sisällön kiinnostavuuden lisääminen kohderyhmän parissa. Silloin on aika vaihtaa levyä ja selvittää, mikä toimii ja mikä ei....

Korona muutti monella tavalla työntekokulttuureja. Yksi uusi kokousmuoto - etäkokous - tuli jäädäkseen. Etäkokousten suosio perustuu mielestäni juuri niiden vaivattomuuteen niin kokouksen järjestäjälle kuin osallistujalle. Etäkokouksen voi vetää vaivattomasti ilman turhia mutkia sekä tilojen vuokrauksia. Kokoukseen osallistuja tarvitsee vain kannettavan, toimivan kameran sekä mikin. Tästä voisi tosin ajatella, että etäkokoukset sujuvat kuin tavallisetkin kokouksetkin. Näin se ei valitettavasti ole....

Olet tehnyt pidempään asiakkaasi kanssa töitä. Olet helpottanut heidän työtään, palvelut / tuotteesi ovat jo osa heidän arkeaan. Olet ratkaissut heidän ongelmansa — yksittäisen tai jatkuvalla sopimuksella. Nyt olisi aika näyttää tyytyväisen asiakkaan kasvot potentiaalisille muillekin asiakkaillesi. Miten teet sen? Miten rakennat suosituksen eli referenssin niin, että se ei vanhene tai kärsi, kun aika kuluu?...

Meneekö sisältömarkkinointisi metsään? Ei hätää, työtäni on auttaa sisältömarkkinoinnissa niin pienyrittäjiä kuin pieniä ja keskisuuria yrityksiä (*vink vink). Jokaisen yrityksen kanssa eteen ovat tulleet samat ongelmat. Annan nyt syyt, miksi juuri ne pitäisi huomioida. Osa yrittäjistä on huomannutkin nämä asiat, mutta jostain syystä niitä ei ole laitettu kuntoon. Aika? Ei osaa aloittaa? Kriittisyys? Yhteistyökumppanin puute?...

Yritystoiminnassa on perinteistä, että jokaisessa asiakaspalaverissa on nopeasti koostettava asiakkaalle, mitä yrityksesi tekee ja miten asiakasyritys voisi hyötyä tuotteistasi tai palveluistasi. On rakennettava suullinen yritysesittely, ja sekös on joskus vaikeaa. Miten yritysesittely tulee sitten rakentaa? ...

Erinomaiset kiitosviestit muistetaan asiakasviestinnässä. Ilman asiakasta ei ole liiketoimintaa, joten asiakkaan muistaminen kiitoksella ostoksen jälkeen on vähintä, mitä yritys voi tehdä. Se on myös helpoin tapa saada jaettua iloinen mieli. Valitettavasti on myös yrityksiä, joilta kiitosta ei tipahda....