“Miten kirjoitan kohderyhmääni puhuttelevan myyntikirjeen?” — AIDA? ANSVA?
Yrittäjän päivän (5.9.) kunniaksi järjestin Q&A-session ja pyysin seuraajiani lähettämään minulle kysymyksen, joka liittyi viestintään ja sisällöntuottamiseen. Yksi saamistani kysymyksistä liittyi myyntikirjeisiin eli markkinointisähköposteihin tai oikeastaan kaikkiin markkinointiviesteihin. (Laajennan tätä tarkoituksella.) Kun opetin myyntikirjeitä opiskelijoilleni, korostin aina, että myyntikirje on napakka, mutta iskevä. Kun viestiä kirjoitetaan, sisällöntuottajalla on selkeä kuva, kenelle hän sitä kirjoittaa ja mikä on sen keskeinen tarkoitus. Amerikkalaisen osaavat kirjoittaa myyntikirjeet aivan upeasti. Valitettavasti se, mikä toimii Atlantin toisella puolella, ei välttämättä toimi täällä....