Punakynäpaholainen valmentajana | Referenssit
Valmennusreferenssi - Punakynäpaholainen valmentaa työnhakijoita, työntekijöitä sekä yrittäjiä viestimään tehokkaammin

Val­men­nuk­set & Puna­ky­nä­pa­ho­lai­nen

Mihin äidinkielen opettaja pääsisi karvoistaan? Punakynäpaholainen on tehnyt monenlaisia viestinnän valmennuksia yrittäjänä. Ohessa muutama esimerkki, joita olen tehnyt. Keskeistä valmennuksissa oli kannustaa valmennettavia käyttämään tehokkaammin sosiaalista mediaa työelämässä. Mitä pitää ottaa huomioon? Mitkä ovat kanavien heikkoudet ja vahvuudet? Miten valmennettava voi viestiä osaamisestaan sosiaalisessa mediassa?

Val­men­nuk­set sekä spar­rauk­set kuu­lu­vat arkee­ni samoin kuin eri­lais­ten sisäl­tö­jen suun­nit­te­lu sekä toteut­ta­mi­nen asia­kas­yri­tyk­sil­le­ni. Opet­ta­ja­na toi­mies­sa­ni sain jat­ku­vas­ti kehu­ja työs­tä­ni sekä sama on jat­ku­nut myös yrit­tä­jä­nä. Val­men­nuk­sis­ta­ni on pidet­ty ja sisäl­löt ovat auen­neet aina val­men­net­ta­vil­le­ni hel­pos­ti. 

Ope­tin äidin­kie­len opet­ta­ja­na äidin­kiel­tä ja kir­jal­li­suut­ta amma­til­li­sel­la puo­lel­la — 2. asteel­la, ammat­ti­kor­kea­kou­lus­sa sekä aikuis­kou­lu­tuk­sen puo­lel­la. Äidin­kie­len ja kir­jal­li­suu­den ope­tuk­sek­si sisäl­tö­jä­ni ei voi­nut täy­sin sanoa, kos­ka raken­sin sisäl­tö­ni suo­raan työ­elä­män tar­pei­siin. Ope­tus­si­säl­tö­jä­ni oli­vat äidin­kie­len ja kir­jal­li­suu­den lisäk­si suul­li­nen ja kir­jal­li­nen yri­tys­vies­tin­tä, kuten esi­mer­kik­si tie­dot­ta­mi­nen, rapor­toin­ti, mark­ki­noin­ti­vies­tit ja rek­ry­toin­ti­vies­tin­tä. 

Puna­ky­nä­pa­ho­lai­se­na olen niin sisäl­lön­tuot­ta­ja, copyw­ri­ter sekä moni­puo­li­nen vies­tin­nän ja mark­ki­noin­nin asian­tun­ti­ja. Raken­nan jokai­sen val­men­nuk­se­ni työ­elä­mä­tar­pei­ta var­ten eli miten suun­ni­tel­laan, teh­dään sekä kehi­te­tään kaik­kia kir­joi­tet­tu­ja sisäl­tö­jä työ­elä­mä­tar­pei­siin. Kun sisäl­löil­lä on sinul­le mer­ki­tys­tä ja haluat teks­ti­si vie­vän men­nes­sään, sil­loin kan­nat­taa kuun­nel­la Puna­ky­nä­pa­ho­lais­ta.

Henna Eklund - Punakynäpaholainen - Sisältötiltin selätyspalvelut - Monipuolinen asiantuntija

Ras­tor-ins­ti­tuut­ti-val­men­ta­ja­na: 

Vies­tin­tä­kou­lu­tuk­sia yri­tys­ten mark­ki­noin­ti ja sisäl­lön­tuot­ta­mis­tar­pei­siin

Olen pitä­nyt Ras­tor-ins­ti­tuu­til­le kou­lu­tuk­sia liit­tyen yri­tyk­sen sisäi­seen ja ulkoi­seen vies­tin­tään. Olen teh­nyt nii­tä niin etä­nä kuin kon­tak­tio­pe­tuk­se­na. Kurs­seil­la­ni on yleen­sä n. 20 hen­ki­löä, ja kurs­si­pa­lau­te on aina erit­täin hyvää.

Taval­li­sin kurs­si­si­säl­tö­ni on mark­ki­noin­ti­vies­tin­nän ja sisäl­lön­tuo­tan­non val­men­nus. Kurs­sil­la käyn opis­ke­li­joi­den kans­sa läpi mm.

  • miten suun­ni­tel­laan mark­ki­noin­ti­vies­tin­tää ja sisäl­tö­jä koh­den­ne­tus­ti kes­kei­sel­le koh­de­ryh­mäl­le, 
  • mitä pitää ottaa huo­mioon kana­va­rat­kai­suis­sa sekä 
  • miten vies­tin­nän onnis­tu­mis­ta voi seu­ra­ta ja kehit­tää. 
Jos opis­ke­li­ja on suun­nit­te­le­mas­sa esi­mer­kik­si mark­ki­noin­ti­kam­pan­jaa yri­tyk­sel­leen, kurs­sin jäl­keen hän tie­tää, mitä hänen pitää ottaa pro­jek­tis­sa huo­mioon.

Mui­ta kurs­si­si­säl­tö­jä­ni oli­vat mm. suju­va teks­tin­tuo­tan­to sekä työ­elä­män kir­joi­tus­tai­dot. Teks­tin­tuo­tan­to-kurs­sil­la val­men­sin kurs­si­lai­sia­ni tuot­ta­maan suju­vam­min teks­ti­si­säl­tö­jä työ­elä­män tar­pei­siin eli ulkoi­seen ja sisäi­seen vies­tin­tään. Näi­tä ovat mm. eri­lai­set tie­dot­teet, rapor­tit, uutis­kir­jeet. Annan sisäl­löil­le toi­mi­vat raken­teet, hion hei­dän kans­saan tyy­pil­li­sim­piä kie­lion­gel­mia sekä tehos­tin hei­dän ilmai­su­aan pas­sii­vi­ses­ta aktii­vi­sem­mak­si. Työ­elä­män kir­joi­tus­tai­dot ‑kurs­sil­la kävin ns. taus­ta­pi­ru­na opis­ke­li­joi­den töi­tä lävit­se sekä annoin opis­ke­li­joil­le kir­jal­lis­ta palau­tet­ta spar­raus­mie­les­sä.

Punakynäpaholainen tietää, mitkä ovat yleisimmät markkinointiviestinnän esteet.
Punakynäpaholainen ja Rastor-instituutin kurssipalautekeskiarvo
Punakynäpaholainen tietää, mitkä ovat yleisimmät rekrytointiviestinnän haasteet.

Busi­nes­sOu­lu-val­men­ta­ja­na: 

Some hal­tuun työn­haus­sa, työ­pai­kal­la ja yri­tys­toi­min­nas­sa

Pää­sin teke­mään Busi­nes­sOu­lul­le etä­nä sekä kon­tak­tio­pe­tuk­se­na Some hal­tuun työn­haus­sa sekä Some hal­tuun työ­pai­kal­la ‑val­men­nuk­set. Lisäk­si val­men­nus muo­kat­tiin vie­lä Some hal­tuun yri­tys­toi­min­nas­sa ‑koko­nai­suu­dek­si. Molem­mis­sa val­men­nuk­sis­sa oli kes­keis­tä akti­voi­da val­men­net­ta­vat hyö­dyn­tä­mään sosi­aa­lis­ta medi­aa tehok­kaam­min.

Some hal­tuun työn­haus­sa ‑val­men­nuk­sia jär­jes­tet­tiin koko­nai­suu­des­saan 5 kpl. Val­men­nuk­set oli­vat työ­päi­vän mit­tai­sia. Val­men­nus oli tar­koi­tet­tu työn­ha­ki­joil­le, jot­ka oli­vat kiin­nos­tu­nei­ta sosi­aa­li­sen median hyö­dyn­tä­mi­ses­tä työn­haus­sa. Kävin kurs­si­lais­ten kans­sa SWOT-ana­lyy­sin avul­la jokai­sen kana­van läpi työn­ha­ku­mie­les­sä. Kun jokai­sen kana­van vah­vuu­det ja heik­kou­det oli­vat sel­vät, läh­dim­me raken­ta­maan erot­tu­vaa työn­ha­ku­pro­fii­lia. Ope­tin heil­le kei­not, joi­den avul­la he voi­vat tuo­da esiin osaa­mis­taan moni­puo­li­ses­ti ja moni­ka­na­vai­ses­ti. Kai­ken kes­kiös­sä oli tie­tys­ti Lin­ke­din ja hen­ki­lö­koh­tai­sen pro­fii­lin tuu­naus työn­ha­ku­kun­toon.

Some hal­tuun työ­elä­mäs­sä ‑val­men­nuk­sia jär­jes­tet­tiin 2 kpl. Val­men­nuk­set oli­vat työ­päi­vän mit­tai­sia. Val­men­nus oli tar­koi­tet­tu työn­te­ki­jöil­le, jot­ka halusi­vat oppia hyö­dyn­tä­mään sosi­aa­li­sen median kana­via työ­elä­mäs­sä. Tar­koi­tuk­se­na oli ymmär­tää, miten val­men­net­ta­va voi raken­taa hyö­dyl­li­siä työ­elä­mä­ver­kos­to­ja sosi­aa­li­sen median kaut­ta, miten hän voi brän­dä­tä itsen­sä myös työ­elä­mäs­sä ja raken­taa Lin­ke­dI­niin pro­fii­lin, jol­la hän voi tuo­da hel­pom­min esiin osaa­mis­taan. Sama idea oli Some hal­tuun yri­tys­toi­min­nas­sa ‑val­men­nuk­ses­sa, mut­ta kaik­ki se käy­tiin läpi yrit­tä­jän näkö­kul­mas­ta. 

Busi­nes­sOu­lu-yksi­tyis­val­men­ta­ja­na: 

Asian­tun­ti­ja­na sosi­aa­li­ses­sa medias­sa (3 tun­tia)

Vedin verk­ko­kou­lu­tuk­se­na Busi­nes­sOu­lun työn­te­ki­jöil­le Asian­tun­ti­ja­na sosi­aa­li­ses­sa medias­sa ‑val­men­nuk­sen. Val­men­nuk­sen tar­koi­tuk­se­na oli teh­dä sosi­aa­li­sen median käyt­tö työ­elä­mäs­sä hel­pok­si ja kan­nus­taa sen käyt­töön.

Val­men­nuk­ses­sa roh­kai­sin Busi­nes­sOu­lun asian­tun­ti­joi­ta ole­maan entis­tä aktii­vi­sem­pia sosi­aa­li­ses­sa medias­sa ja jaka­maan hyviä kuu­lu­mi­sia sekä omis­sa pro­fii­leis­saan että Busi­nes­sOu­lun some­ti­leil­lä. Kes­ki­öön nousi­vat eten­kin Lin­ke­dIn- ja Twit­ter-tilit, jot­ka ovat. läh­tö­koh­tai­ses­ti luo­tu­ja työ­elä­mään liit­ty­vis­tä asiois­ta vies­ti­mi­seen. Lisäk­si kävin tie­tys­ti SWOT-aja­tuk­sel­la läpi muut­kin kana­vat.

Val­men­nuk­ses­sa tär­ke­ää oli ymmär­tää, mis­sä on kes­keis­tä vies­tiä omas­ta teke­mi­ses­tä ja Busi­nes­sOu­lun pal­ve­luis­ta näky­vyy­den ja tun­net­tuu­den lisää­mi­sek­si. Pää­asia oli, että kai­kes­sa sosi­aa­li­sen median käy­tös­sä vies­tin­tä teh­dään val­men­net­ta­vien asian­tun­ti­ja­roo­le­ja hyö­dyn­täen – käy­tän­nön­lä­hei­sem­pien­kin tari­noi­den kaut­ta. Lopuk­si kävin val­men­net­ta­vien kans­sa läpi sosi­aa­li­sen median mark­ki­noin­ti­työ­ka­lut ja ker­roin, miten he voi­vat hyö­dyn­tää nii­tä työ­elä­mäs­sään sekä seu­raa­maan mai­non­nan tulok­sia.

Punakynäpaholainen osaa rapsuttaa valmennettavien juuri oikeita tarpeita.
Ylei­siä palaut­tei­ta Puna­ky­nä­pa­ho­lai­sen kou­lu­tuk­sis­ta.
Etsit­kö kou­lut­ta­jaa? Haluat­ko val­men­nus­ta kir­joit­ta­mi­ses­ta?
Varaa ilmai­nen puo­len tun­nin vies­tin­tä­tuo­kio kans­sa­ni ja kes­kus­tel­laan.
Punakynäpaholainen | Henna Eklund - Apusi kaikissa markkinointiviestinnän asioissa.

Punakynä­paholainen® -

Vies­tin­nän ja mark­ki­noin­nin suun­nit­te­li­ja, toteut­ta­ja ja val­men­ta­ja

Haluat­ko kysyä jotain? Kai­paat­ko tukea?

Ota yhteyt­tä ja kes­kus­tel­laan. Soi­ta 050 536 2381 tai lähe­tä säh­kö­pos­tia henna@punakynapaholainen.fi. Varaa sopi­va aika suo­raan kalen­te­ris­ta?