Verkkosivut, sisällöt ja Punakynäpaholainen
Asiakasreferenssit - Verkkosivut

Verk­ko­si­vusi­säl­löt & Puna­ky­nä­pa­ho­lai­nen

Autoin näitä asiakkaitani näkymään sekä löytymään helpommin verkon kautta. Verkkosivut ovat nyt yrityksen selkeä koti, mistä löytyy asiakkaiden tarvitsema tieto myös mobiiliystävällisesti.

Refe­rens­si: M‑Technology Oy

Wise­Mas­ter ja Wise­Mas­ter Eco — Tuot­tei­den eriyt­tä­mi­nen omil­le verk­ko­si­vuil­leen

M‑Technology Oy:n verk­ko­si­vu­pro­jek­tien tar­koi­tuk­se­na oli muut­taa verk­ko­si­vut nyky­ai­kai­sem­mik­si sekä res­pon­sii­vi­sem­mik­si. Tar­peen herät­ti mm. se, että yri­tys oli muut­ta­mas­sa logo­aan sekä ohjel­mis­ton­sa visu­aa­lis­ta ilmet­tä. Täs­tä syys­tä yri­tys halusi muo­ka­ta verk­ko­si­vu­jen­sa sisäl­löt saman­suun­tai­sik­si eli nyky­ai­kai­sem­mik­si ja koh­de­ryh­mään­sä parem­min puhut­te­le­vam­mik­si. Lisäk­si he halusi­vat vah­vem­min eriyt­tää omik­si tuot­teik­seen eri toi­mia­lo­ja pal­ve­le­vat ohjel­mis­ton­sa — Wise­Mas­te­rin sekä Wise­Mas­ter Econ. Näin tuot­tei­ta oli­si hel­pom­pi mark­ki­noi­da sekä koh­den­taa kon­kreet­ti­sem­min koh­de­ryh­mil­leen.

M‑Technology Oy on oulu­lai­nen ohjel­mis­to­y­ri­tys, joka tar­jo­aa ohjel­mis­to­rat­kai­su­ja yhteis­kun­nan kriit­ti­sil­le toi­mia­loil­le. Kes­kei­nen työ­vä­li­ne on kun­nos­sa­pi­to- ja toi­min­na­noh­jaus­jär­jes­tel­mä Wise­Mas­ter. Yri­tys­tä joh­taa toi­mi­tus­joh­ta­ja Mat­ti Myl­ly­lä, pit­kä­ai­kai­nen lii­ke­toi­min­nan kehit­tä­jä mobii­li­tie­don­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mien alal­la. Tuot­teis­ta Wise­Mas­ter Eco kes­kit­tyy jäte­huol­lon asia­kas­pal­ve­lun digi­ta­li­soi­mi­seen mm. kehit­tä­mäl­lä verk­ko­asioin­tia, itse­pal­ve­lu­rat­kai­su­ja sekä mate­ri­aa­lin­hal­lin­taa. Wise­Mas­ter on kun­nos­sa­pi­to- ja toi­min­na­noh­jaus­jär­jes­tel­mä, joka on suun­ni­tel­tu eri­tyi­ses­ti ener­gia­teol­li­suu­den, vesi­huol­lon sekä huol­to- ja asen­nus­pal­ve­lu­yri­tys­ten tar­pei­siin.

Huo­mioi­ta pro­jek­tis­ta

Toteu­tan jokai­sen verk­ko­si­vu­pro­jek­tin tii­vis­sä yhteis­työs­sä asiak­kaan kans­sa. Annan pro­jek­tiin mukaan oman osaa­mi­se­ni ja yhdis­tän sen asiak­kaan anta­maan eri­kois­tie­toon. Täs­sä pro­jek­tis­sa tämä yhteis­työ koros­tui. 

M‑Technology Oy:n toi­mia­la on var­sin eri­tyi­nen, joten sivus­to­jen raken­ta­mi­nen vaa­ti moni­puo­li­sen taus­ta­tut­ki­muk­sen. Sain sel­keän kuvan kes­kei­sis­tä verk­ko­si­vu­jen sisäl­löis­tä, kai­va­tuis­ta ele­men­teis­tä sekä muis­ta mah­dol­li­sis­ta muu­tos- ja kehi­tys­toi­veis­ta, kun haas­tat­te­lin yri­tyk­sen avain­hen­ki­löt. Tämän lisäk­si tein kat­ta­van taus­ta­tut­ki­muk­sen, joka sisäl­si avain­sa­na- ja kil­pai­li­ja-ana­lyy­sin.

Toteut­ta­ma­ni kes­kei­set muu­tok­set:

  • Verk­ko­si­vu­jen sisäl­löt sel­keik­si ja puhut­te­le­vik­si: Sisäl­löt kuvaa­vat nyt yri­tyk­sen teke­mis­tä moni­puo­li­ses­ti ja sel­keäs­ti. Koh­de­ryh­män on help­po ymmär­tää yri­tyk­sen ker­to­ma eri­tyi­nen perus­vies­ti. Tuo­te­ku­vauk­sia tuke­vat asiak­kai­den anta­mat moni­puo­li­set refe­rens­sit.
  • Sivu­ra­ken­tei­den sel­key­tys sekä navi­goin­nin hel­pot­tu­mi­nen: Sivua käyt­tä­vän hen­ki­lön on help­po löy­tää halua­man­sa tie­to: yri­tys­ta­ri­na, pal­ve­lu­ku­vauk­set, refe­rens­sit, avain­hen­ki­löi­den yhteys­tie­dot sekä yhtey­den­ot­to­lo­ma­ke.
  • Visu­aa­li­sen ilmeen yhden­mu­kais­ta­mi­nen: Koin, että väri­tyk­sel­lä sain eriy­tet­tyä pää­tuot­teen yri­tyk­sen toi­ses­ta tuot­tees­ta, mut­ta pitää sivut saman­tyy­li­si­nä raken­teel­taan. Molem­mis­ta verk­ko­si­vuis­ta tuli myös moder­nit ja nyky­ai­kai­set.

“Hen­na toteut­ti molem­mat verk­ko­si­vut yhteis­työs­sä kans­sam­me ja toi­vei­tam­me kuun­nel­len. Lop­pu­tu­los on hyvä ja visu­aa­li­ses­ti moder­ni koko­nai­suus, joka sopii yri­tyk­sem­me tar­pei­siin.”

Mat­ti Myl­ly­lä, toi­mi­tus­joh­ta­ja, M‑Technology Oy

Rakensin verkkosivut M-Technology Oy:lle.
Verkkosivut Ecolle - M-Technology Oy & Punakynäpaholainen
Refe­rens­si: Fas­terS­ka­ting 

One-page-verk­ko­si­vut kivi­jal­kay­ri­tyk­sel­le

Yri­tyk­sen koos­ta riip­puu, kan­nat­taa­ko sivu­jen olla moni­si­vui­set vai ei. Kes­kus­tel­tua­ni yri­tyk­sen toi­mi­tus­joh­ta­jan Mar­ko Yli­nie­men kans­sa, ehdo­tin, että verk­ko­si­vuk­si riit­tää one-page-koko­nai­suus. 

Fas­terS­ka­ting toi­mii luis­te­li­joi­den tuke­na eli yllä­pi­tää ja huol­taa hei­dän tär­kein­tä työ­vä­li­net­tään eli luis­tin­ta. Yri­tys on toi­mi­nut jon­kin aikaa eli heil­lä on ollut muu­ta­ma luot­to­asia­kas sekä aktii­vis­ta huol­to­toi­min­taa. Hei­dän pal­ve­lun­sa ovat suun­nat­tu kai­kil­le luis­tin­ten huol­toa kai­paa­vil­le har­ras­ta­jil­le ja ammat­ti­lai­sil­le — niin jää­kiek­koi­li­joil­le, tai­to­luis­te­li­joil­le, pika­luis­te­li­joil­le, jää­pal­loi­li­joil­le jne.

Huo­mioi­ta pro­jek­tis­ta

Fas­terS­ka­ting ei ole ver­kos­sa toi­mi­va yri­tys tai verk­ko­kaup­pa, vaan yri­tyk­sel­lä on kivi­jal­ka­lii­ke Oulun Rus­kos­sa. Kivi­jal­ka­liik­kees­sä sijait­se­vat kaik­ki olen­nai­set työ­ka­lut eli luis­tin­ten teroi­tuk­seen sekä huol­toon liit­ty­vät ammat­ti­ta­son väli­neet. Kun läh­dim­me suun­nit­te­le­maan verk­ko­si­vusi­säl­tö­jä, otim­me huo­mioon juu­ri tämän aspek­tin. Kaik­kea tie­toa ei tar­vit­si­si ker­toa verk­ko­si­vuil­la, vaan verk­ko­si­vu­jen tuli­si hou­ku­tel­la sekä joh­dat­taa asia­kas kivi­jal­ka­liik­kee­seen.

Pää­dyim­me one­pa­ge-koko­nai­suu­teen. Näin verk­ko­si­vu­jen kaut­ta väli­tet­tä­vä tie­to pal­ve­li­si asia­kas­ta hel­pos­ti yhdel­tä sivul­ta. Tämä on tär­ke­ää eten­kin nopeas­sa tie­don­haus­sa.

Yrit­tä­jä koki kes­kei­sek­si, että asia­kas löy­täi­si verk­ko­si­vuil­ta seu­raa­vat tie­dot:
  • Pal­ve­lut ja pal­ve­lu­ku­vauk­set
  • Hin­nas­ton
  • Asia­kas­re­fe­rens­sit
  • Tär­keim­mät yhteys­hen­ki­löt
  • Aukio­loa­jat sekä sijain­nin

Pro­jek­ti oli onnis­tu­nut. Verk­ko­si­vut ovat lisän­neet yhtey­den­ot­to­ja sekä kas­vat­ta­neet luot­ta­mus­ta teki­jöi­hin alan asian­tun­ti­joi­na. He ovat saa­neet hui­kei­ta refe­rens­se­jä ammat­ti­jää­kiek­koi­li­joil­ta sekä tai­to­luis­te­li­joil­ta. 

“Meis­tä Hen­na Eklund on äärim­mäi­sen nopea ja ammat­ti­tai­toi­nen teki­jä. Puna­ky­nä­pa­ho­lai­se­na hän löy­tää oikeat sanat vai­keam­piin­kin sisäl­tö­tar­pei­siin.”

Mar­ko ja Tar­ja Yli­nie­mi, yrit­tä­jät, Fas­terS­ka­ting

Refe­rens­si: Tuk­ka­toh­to­ri San­na Rovan­pe­rä 

One-page-verk­ko­si­vut par­tu­ri-kam­paa­jal­le

Mie­les­tä­ni kes­keis­tä kai­kel­le toi­min­nal­le on, että yri­tyk­sen tie­doil­la on pysy­vä koti. Yri­tyk­sen koos­ta riip­puu, kan­nat­taa­ko sivu­jen olla moni­si­vui­set vai ei. Kes­kus­tel­tua­ni yrit­tä­jä San­na Rovan­pe­rän kans­sa, ehdo­tin, että Tuk­ka­toh­to­rin verk­ko­si­vuk­si riit­tää one­pa­ge-koko­nai­suus. Perus­tee­na oli help­po­käyt­töi­syys.

Mik­si valit­sim­me one-page-koko­nai­suu­den? Kaik­ki läh­tee liik­keel­le sivus­ton käyt­tö­tar­koi­tuk­ses­ta. Idea­na on antaa yrit­tä­jän verk­ko­si­vuil­la käy­väl­le asiak­kaal­le nopeas­ti hänen etsi­män­sä tie­to. Tyy­pil­li­ses­ti tie­toa kat­sel­laan mobii­lis­ti, joten run­sai­ta ala­si­vu­ko­ko­nai­suuk­sia ei kan­na­ta raken­taa, vaan pitää pyr­kiä sii­hen, että kaik­ki olen­nai­nen tie­to löy­tyy yhdel­tä sivul­ta.

Huo­mioi­ta pro­jek­tis­ta

Par­tu­ri-kam­paa­jay­rit­tä­jä San­na Rovan­pe­rän mie­les­tä oli tär­ke­ää, että asia­kas löy­tää verk­ko­si­vuil­taan vähin­tään­kin nämä ele­men­tit:

  • Hin­nas­ton
  • Ajan­va­rauk­sen
  • Aukio­loa­jat sekä sijain­nin

Verk­ko­si­vuil­la sai­si olla myös optio verk­ko­kaup­paan sekä blo­giin, jos näil­le tulee myö­hem­min tar­ve. Tämä kaik­ki on mah­dol­lis­ta nykyi­sil­lä sivuil­la, kos­ka mitään ei ole sul­jet­tu pois.

One-page-verk­ko­si­vu­jen toteu­tus onnis­tui nopeas­ti ja vai­vat­to­mas­ti. Kun asiak­kaal­la on riit­tä­väs­ti kuva­ma­te­ri­aa­lia sekä pal­ve­lut / tuot­teet ovat val­miik­si suun­ni­tel­lut, jul­kai­su onnis­tui nopeas­ti ja päi­vi­tyk­siä on help­po teh­dä jäl­keen päin. 

“Hyvät ja sel­keät sivut! 😊 Oot sie mah­ta­va ja aikaan­saa­va osaa­ja! 🥰 Hyvä Hen­na!!!!!”

San­na Rovan­pe­rä, yrit­tä­jä, par­tu­ri-kam­paa­ja, Tuk­ka­toh­to­ri

Punakynä­paholainen® — Kehi­te­tään verk­ko­si­vut tar­pei­ta vas­taa­vak­si

Punakynäpaholainen | Henna Eklund | Sisällöntuottaja, digiammattilainen, graafinen suunnittelija, viestintävalmentaja

Puna­ky­nä­pa­ho­lai­se­na olen sisäl­lön­tuot­ta­ja, copyw­ri­ter sekä moni­puo­li­nen graa­fis­ten sisäl­tö­jen suun­nit­te­li­ja sekä toteut­ta­ja. Perus­teks­tien lisäk­si suun­nit­te­len ja kehi­tän ole­mas­sa ole­via verk­ko­si­vu­ja yksi­ny­rit­tä­jil­le sekä pk-yri­tyk­sil­le. Mie­les­tä­ni on tär­ke­ää, että kai­kel­la yri­tys­toi­min­nal­la oli “koti”, mis­tä asia­kas saa nopeas­ti lisää tie­toa yri­tyk­ses­tä, sen tuot­ta­mis­ta pal­ve­luis­ta sekä työn­te­ki­jöis­tä. Verk­ko­si­vut raken­ta­vat luot­ta­mus­ta, ja kun kaik­ki tie­to on lai­tet­tu yhteen paik­kaan, sin­ne on help­po ohja­ta asias­ta kiin­nos­tu­nei­ta. 

UX-kir­joit­ta­ja­na osaan kat­soa verk­ko­si­vu­ja asiak­kaan näkö­kul­mas­ta. Huo­leh­din, että verk­ko­si­vut:

  • välit­tä­vät yri­tyk­sen tie­dot avai­na­siak­kaal­le joh­don­mu­kai­ses­ti ja sel­keäs­ti.
  • ovat käyt­tä­jäys­tä­väl­li­set ja koh­de­ryh­mä­koh­tai­set.
  • ovat haku­ko­neop­ti­moi­dut.
  • ovat lin­jas­sa yri­tyk­sen brän­din kans­sa.
  • ker­to­vat kes­kei­set yhteys­tie­dot ja teke­vät yhtey­de­no­tos­ta hel­pon. 

Ota yhteyt­tä ja kes­kus­tel­laan. Soi­ta 050 536 2381 tai lähe­tä säh­kö­pos­tia henna@punakynapaholainen.fi. Voit vara­ta myös sopi­van ajan ilmai­sel­le pala­ve­ril­le kalen­te­ris­ta­ni. Ker­ro varauk­ses­sa verk­ko­si­vu­tar­peis­ta­si.

PS. Käy­tän verk­ko­si­vuil­la­ni yleen­sä Ele­men­to­ria ja domai­nil­le hotel­lin otan Domain­ho­tel­lil­ta

Lue muut asia­kas­ta­ri­na­ni.