M‑Technology Oy on oululainen ohjelmistoyritys, joka tarjoaa ohjelmistoratkaisuja yhteiskunnan kriittisille toimialoille. Liiketoimintaa he ovat tehneet jo yli 20 vuoden ajan. Keskeinen työväline on kunnossapito- ja toiminnanohjausjärjestelmä WiseMaster. Yritystä johtaa toimitusjohtaja Matti Myllylä, pitkäaikainen liiketoiminnan kehittäjä mobiilitiedonhallintajärjestelmien alalla.
Olin heille apuna pienemmissä sisältöprojekteissa ja messuilla, uudistin heidän verkkosivunsa sekä tein heille asiakasreferenssejä.
M‑Technology Oy osallistuu alansa messuille muutaman kerran vuodessa. Olin apuna tuottamassa messujulkaisuja mm. Yhdyskuntatekniikka 2021 ‑messuille Turussa, Pohjoisen Teollisuus ‑tapahtumaan Oulussa sekä Energiamessuille Tampereella. Lisäksi olin messujen aikana ideoimassa yhdessä messuesittelijöiden kanssa messuilta julkaistavia sosiaalisen median sisältöjä, kuten kuvia sekä videomateriaalia. Hoidin niiden julkaisun tarvittaessa myös sosiaaliseen mediaan (Facebook, Instagram, Linkedin jne.).
Jokainen messuprojekti on omanlaisensa, mutta tarpeet ovat usein samanmoiset. Kun lähden avustamaan yrityksiä messuille, olen tukena ja asiantuntijana messuviestinnässä, markkinoinnissa sekä sisällöntuottamisessa.
Rakensin asiakkaani messutarpeisiin mm.
“Henna oli konkreettinen tuki messutuotteiden rakentamisessa. Kaikilla messuilla keskeistä on jäädä mieleen ja selkeiden esitteiden sekä esittelymateriaalien avulla se onnistuu parhaiten. Messumateriaalit olivat moderneja sekä selkeitä ja täyttivät tarkoituksensa.”
Matti Myllylä, M‑Technology Oy
Kun tekemiseni herätti luottamusta ja antamani apu muuhun sisällöntuottamiseen oli kiinnittänyt positiivisesti huomiota, toimitusjohtaja Matti Myllylä tilasi minulta myös verkkosivujen uudistusprojektit M‑Technology Oy:lle.
M‑Technology Oy:n verkkosivuprojektien tarkoituksena oli muuttaa verkkosivut nykyaikaisemmiksi sekä responsiivisemmiksi. Tarpeen herätti mm. se, että M‑Technology Oy oli muuttamassa logoaan sekä ohjelmistonsa visuaalista ilmettä. Toimitusjohtaja Matti Myllylä halusi tästä syystä verkkosivujen sisällöt samansuuntaisiksi eli nykyaikaisemmiksi ja kohderyhmäänsä paremmin puhuttelevimmiksi. Lisäksi M‑Technology Oy:ssä oli päätetty, että he eriyttävät omiksi tuotteikseen eri toimialoja palvelevat ohjelmistonsa — WiseMasterin sekä WiseMaster Econ.
WiseMaster Eco keskittyy jätehuollon asiakaspalvelun digitalisoimiseen mm. kehittämällä verkkoasiointia, itsepalveluratkaisuja sekä materiaalinhallintaa. WiseMaster on kunnossapito- ja toiminnanohjausjärjestelmä, joka on suunniteltu erityisesti energiateollisuuden, vesihuollon sekä huolto- ja asennuspalveluyritysten tarpeisiin.
Toteutan jokaisen sisältömarkkinointiprojektin tiivissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Annan projektiin mukaan oman osaamiseni ja yhdistän sen asiakkaan antamaan erikoistietoon. Tässä projektissa tämä yhteistyö korostui. M‑Technology Oy:n toimiala on varsin erityinen, joten sivustojen rakentaminen vaati monipuolisen taustatutkimuksen. Tein perustaustatutkimuksen, esim. avainsana- sekä kilpailija-analyysin. Lisäksi haastattelin yrityksen avainhenkilöt. Näin sain selkeän kuvan keskeisistä verkkosivujen sisällöistä, kaivatuista elementeistä sekä muista mahdollisista muutos- ja kehitystoiveista.
Toteuttamani keskeiset muutokset:
“Henna toteutti verkkosivut yhteistyössä kanssamme ja toiveitamme kuunnellen. Lopputulos on hyvä ja visuaalisesti moderni kokonaisuus, joka sopii yrityksemme tarpeisiin.”
Matti Myllylä, M‑Technology Oy
M‑Technology Oy:n toimiala on varsin rajattu, joten asiakasreferenssien tarve on suuri. Asiakasreferenssien avulla M‑Technology Oy erottuu edukseen, kasvattaa luottamusta kohderyhmissään sekä referenssit selkeyttävät toimintaa eli ne antavat konkreettisia esimerkkejä toiminnastaan eli miten WiseMaster on ketterä apuväline yritysten monipuolisiin etätyöskentelytarpeisiin. Asiakasreferenssien avulla potentiaaliset asiakkaat ymmärtävät, miten he voisivat hyötyä WiseMasterista perusarjessaan.
Asiakasreferenssien eli asiakastarinoiden kautta on helppo tuoda yritys lähemmäksi asiakasta ja konkreettista palvelujen kuluttajaa. Asiakastarinoiden avulla pyrin tuomaan esiin asiakasyritykseni asiakkaiden todelliset myönteiset kokemukset sekä selittää auki näiden kokemusten avulla joskus kompleksisetkin tuotteet tai palvelut.
Toteuttamani referenssit:
“Henna toteutti pienellä vaivalla kaipaamamme asiakasreferenssit. Haastattelujen kautta Henna sai asiakkaamme kertomaan tarpeisiimme sopivat kehut, joita voimme verkkosivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa esitellä mielellämme. Ammattitaitoista ja ripeää toimintaa.”
Matti Myllylä, M‑Technology Oy
Haluatko kysyä jotain? Kaipaatko tukea?
Ota yhteyttä ja keskustellaan.
Soita 050 536 2381 tai lähetä sähköpostia