Graafinen suunnittelu oli luonteva osa palvelukokonaisuutta, kun OKT aloitti yhteistyön Punakynäpaholaisen kanssa. OKT kaipasi toimitiloihinsa sekä tapahtumiinsa asiakashankinnan tueksi markkinointimateriaalia, jonka voisi helposti jakaa ja jotka toimisivat hyvin markkinointitukena esim. messuilla ja muissa tapahtumissa.
Oulun Kosteustutkimus Oy eli OKT on oululainen yritys, joka korjaa kuntoon monipuolisesti taloyhtiöiden ja kotitalouksien erilaisia rakennuksen terveyteen ja huoneistojen kuntoon liittyviä asioita. Lisäksi he auttavat rakennusliikkeitä sekä omakotitalorakentajia rakennusterveysasioissa. He ovat tehneet töitä Oulun alueella jo yli 20 vuoden ajan.
Punakynäilin OKT:lle seuraavat graafiset sisällöt:
“Henna oli konkreettinen tuki messutuotteiden rakentamisessa. Kaikilla messuilla keskeistä on jäädä mieleen ja selkeiden esitteiden sekä esittelymateriaalien avulla se onnistuu parhaiten. Messumateriaalit olivat moderneja sekä selkeitä ja täyttivät tarkoituksensa.”
Matti Myllylä, toimitusjohtaja, M‑Technology Oy
M‑Technology Oy kaipasi erilaisia markkinointitarkoitukseen sopivia sisältöjä messujen esittelyalueelle. Sisältöjen tuli olla visuaaliselta ilmeeltään yhteneväisiä yrityksen brändin kanssa.
Punakynäilin heille messuja varten seuraavat työt:
“Henna oli konkreettinen tuki messutuotteiden rakentamisessa. Kaikilla messuilla keskeistä on jäädä mieleen ja selkeiden esitteiden sekä esittelymateriaalien avulla se onnistuu parhaiten. Messumateriaalit olivat moderneja sekä selkeitä ja täyttivät tarkoituksensa.”
Matti Myllylä, toimitusjohtaja, M‑Technology Oy
SuperLED kaipasi jaettavia asiakastarinoita. He halusivat lehtisiä, joita he voivat jakaa tapahtumissa led-valaistuksesta kiinnostuneille sekä tarvittaessa sähköpostilla tarjouksen ohessa.
SuperLED on LED-valaistuksen erikoisverkkokauppa. SuperLED auttaa peruskuluttajien lisäksi rakentajia, remontoijia, sähköurakoitsijoita, yrityksiä ja sähkösuunnittelijoita löytämään oikeat tuotteet omiin kohteisiinsa. Verkkokaupasta löydät niin LED-valot ja ‑valonauhat sekä lamput ja muut valaisintarvikkeet.
Punakynäilin heille seuraavat työt:
Asiakastarinoiden lisäksi yhtenäistin yritysilmettä logomuutoksella sekä muutamilla pienillä korjauksilla, esim. rakensin bannereita ja sisältöjä uutiskirjeisiin sekä kehitin verkkokaupan tuotekuvausten rakennetta asiakasystävällisemmäksi.
“Henna oli konkreettinen tuki messutuotteiden rakentamisessa. Kaikilla messuilla keskeistä on jäädä mieleen ja selkeiden esitteiden sekä esittelymateriaalien avulla se onnistuu parhaiten. Messumateriaalit olivat moderneja sekä selkeitä ja täyttivät tarkoituksensa.”
Matti Myllylä, toimitusjohtaja, M‑Technology Oy
FasterSkating kaipasi kivijalkaliikkeensä asiakastiloihin lisämateriaalia. Heillä oli tilassa näyttö, johon he halusivat non-stoppina markkinointisisältöä sekä referenssejä. He myös liikkuvat alueen jäähalleilla runsaasti, joten he halusivat viedä markkinointitarkoituksessa tiedotteita sekä mainosjulisteen.
FasterSkating on luistinten teroitus- ja huoltopalvelu Oulussa ja Pohjois-Pohjanmaalla. Heidän kivijalkaliikkeensä sijaitsee Oulun Ruskossa, lähellä Puuiloa. Saat heiltä monipuoliset ja ammattilaistasoiset teräpalvelut harrastus- ja ammattilaistarpeisiin. Heillä käy asiakkaina niin jääkiekkoilijoita, taitoluistelijoita sekä muita luistinharrastajia.
1) Palvelu- ja markkinointidiasarja yritystilojen asiakaspalvelunäyttöön: Diasarja avulla on tarkoitus herättää asiakkaiden huomio, viihdyttää odotusaikana ja tutustuttaa heidät muihin FasterSkatingin palveluihin.
Tällainen näyttötaulu kivijalkaliikkeen odotustilassa lisää asiakkaiden ymmärrystä yrityksen tuotteista ja palveluista visuaalisesti houkuttelevalla tavalla. Rakentamissani palveludioissa on mukana mm. asiakastarinoita, asiakas- ja yritysvideoita, hinnasto sekä palvelukuvaukset. Jos haluat nähdä palveludiat livenä, mene teroittamaan luistimesi FasterSkatingilla.
2) Jaettavat tiedotteet markkinointiavuksi kohderyhmille: Tiedotteiden avulla yritys paitsi välittää tärkeää tietoa toimitilassaan käyville asiakkaille, mutta myös rakentaa ja ylläpitää suhdetta asiakkaisiinsa, edistää myyntiä ja vahvistaa brändiä. Tiedotteen avulla puhutellaan juuri kahta tärkeintä asiakasryhmää — jääkiekkoilijoita sekä taitoluistelijoita.
3) Banderollit odotustiloihin ja tapahtumiin: Rolluppien eli banderollien avulla FasterSkatingin tekijät herättävät huomiota, viestivät yrityksen keskeisen viestin nopeasti ja visuaalisesti houkuttelevasti esimerkiksi tapahtumissa, messuilla tai vaikka ulkoilmatapahtumassa. Banderolleja varten kävin valokuvaamassa yrityksen toimitiloja sekä yrittäjiä.
“Minusta Henna Eklund on äärimmäisen nopea ja ammattitaitoinen tekijä. Punakynäpaholaisena hän löytää oikeat sanat vaikeampiinkin sisältötarpeisiin.”
Marko ja Tarja Yliniemi, yrittäjät, FasterSkating
Olen kokenut yritysviestinnän asiantuntija, sisältöanalyytikko, sisällöntuottaja ja viestintävalmentaja. Mielestäni nykyään on runsaasti merkitystä sillä, mitä sanotaan ja miten sanotaan. Mitä erottuvampi viesti, sitä vahvempi brändi.
Graafinen suunnittelu on kiinteä osa punakynäilyäni. Kun haluat rakentaa yrityksellesi brändiä tukevan ilmeen sekä julkaisuja vahvistamaan viestiä, messuille tai muihin tapahtumiin, olen apunasi. Punakynä myös värittää. Vaativampien kirjallisten tuotteiden lisäksi punakynäilen myös graafisia sisältöjä yrityksen viestinnän ja markkinoinnin tueksi. Käytän työssäni mm. Canvaa, Adobe Creative Cloudin ohjelmia.
Punakynäilen mm.
Varaa Viestintätuokio kanssani. Selvitetään siellä tarpeesi, ja kerron, miten voin auttaa Sinua.