Graafinen suunnittelu | Punakynäpaholainen
Suunniteltu graafinen ilme antaa luottamusta ja tukee asiakashankintaa

Graa­fi­set työt & Puna­ky­nä­pa­ho­lai­nen

Tiesithän, että punakynä myös värittää? Kun lähden mukaan erilaisiin yhteistyöprojekteihin, lähden niihin mukaan niin tekstisisältöjen kirjoittajana kuin graafisena suunnittelijana. En ole siis vain kirjoittaja, vaan myös graafisten töiden toteuttaja. Kanssani saat siis kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Refe­rens­si: Oulun Kos­teus­tut­ki­mus

Graa­fi­set työt: Pal­ve­lui­ta esit­te­le­vä rol­lup, tar­pei­ta vas­taa­vat verk­ko­si­vu­muu­tok­set sekä yri­ty­se­sit­teet jaet­ta­vak­si asia­kas­kun­nal­le

Graa­fi­nen suun­nit­te­lu oli luon­te­va osa pal­ve­lu­ko­ko­nai­suut­ta, kun OKT aloit­ti yhteis­työn Puna­ky­nä­pa­ho­lai­sen kans­sa. OKT kai­pa­si toi­mi­ti­loi­hin­sa sekä tapah­tu­miin­sa asia­kas­han­kin­nan tuek­si mark­ki­noin­ti­ma­te­ri­aa­lia, jon­ka voi­si hel­pos­ti jakaa ja jot­ka toi­mi­si­vat hyvin mark­ki­noin­ti­tu­ke­na esim. mes­suil­la ja muis­sa tapah­tu­mis­sa. 

Oulun Kos­teus­tut­ki­mus Oy eli OKT on oulu­lai­nen yri­tys, joka kor­jaa kun­toon moni­puo­li­ses­ti talo­yh­tiöi­den ja koti­ta­louk­sien eri­lai­sia raken­nuk­sen ter­vey­teen ja huo­neis­to­jen kun­toon liit­ty­viä asioi­ta. Lisäk­si he aut­ta­vat raken­nus­liik­kei­tä sekä oma­ko­ti­ta­lo­ra­ken­ta­jia raken­nus­ter­vey­s­asiois­sa. He ovat teh­neet töi­tä Oulun alu­eel­la jo yli 20 vuo­den ajan.

Puna­ky­näi­lin OKT:lle seu­raa­vat graa­fi­set sisäl­löt:

  • tuo­te-esit­tei­tä, jot­ka toi­mi­vat asia­kas­ta­paa­mi­sis­sa tuke­na sekä eri­lai­sis­sa tapah­tu­mis­sa lisä­ma­te­ri­aa­li­na. 
  • verk­ko­si­vu­jen etusi­vun pal­ve­lu­ku­vauk­sia, kos­ka esiin piti nos­taa sel­keäm­min hei­dän kes­kei­set pal­ve­lun­sa haku­ko­neop­ti­moin­tia unoh­ta­mat­ta sekä
  • perus­tuot­tei­ta esit­te­le­vän rol­lu­pin eli ban­de­rol­lin, jota he käyt­tä­vät toi­mis­tol­laan sekä tapah­tu­mis­sa lisä­ma­te­ri­aa­li­na.

“Hen­na oli kon­kreet­ti­nen tuki mes­su­tuot­tei­den raken­ta­mi­ses­sa. Kai­kil­la mes­suil­la kes­keis­tä on jää­dä mie­leen ja sel­kei­den esit­tei­den sekä esit­te­ly­ma­te­ri­aa­lien avul­la se onnis­tuu par­hai­ten. Mes­su­ma­te­ri­aa­lit oli­vat moder­ne­ja sekä sel­kei­tä ja täyt­ti­vät tar­koi­tuk­sen­sa.”

Mat­ti Myl­ly­lä, toi­mi­tus­joh­ta­ja, M‑Technology Oy

Refe­rens­si: M‑Technology Oy

Visu­aa­li­nen ilme toi­mi­vak­si mes­suil­le ja tapah­tu­miin 

M‑Technology Oy kai­pa­si eri­lai­sia mark­ki­noin­ti­tar­koi­tuk­seen sopi­via sisäl­tö­jä mes­su­jen esit­te­ly­alu­eel­le. Sisäl­tö­jen tuli olla visu­aa­li­sel­ta ilmeel­tään yhte­ne­väi­siä yri­tyk­sen brän­din kans­sa.

M‑Technology Oy on oulu­lai­nen ohjel­mis­to­y­ri­tys, joka tar­jo­aa ohjel­mis­to­rat­kai­su­ja yhteis­kun­nan kriit­ti­sil­le toi­mia­loil­le. Lii­ke­toi­min­taa he ovat teh­neet jo yli 20 vuo­den ajan. Kes­kei­nen työ­vä­li­ne on kun­nos­sa­pi­to- ja toi­min­na­noh­jaus­jär­jes­tel­mä Wise­Mas­ter.

Puna­ky­näi­lin heil­le mes­su­ja var­ten seu­raa­vat työt: 

  • mes­susei­nien gra­fii­kat ja teks­ti­si­säl­löt esit­te­ly­alu­eel­le,
  • jaet­ta­vat mate­ri­aa­lit (tuo­te-esit­teet ja info­graa­fit),
  • info-esi­tyk­sen säh­köi­sel­le näy­töl­le, joka pyö­rii non-stop­pi­na esit­te­ly­alu­eel­la. 

“Hen­na oli kon­kreet­ti­nen tuki mes­su­tuot­tei­den raken­ta­mi­ses­sa. Kai­kil­la mes­suil­la kes­keis­tä on jää­dä mie­leen ja sel­kei­den esit­tei­den sekä esit­te­ly­ma­te­ri­aa­lien avul­la se onnis­tuu par­hai­ten. Mes­su­ma­te­ri­aa­lit oli­vat moder­ne­ja sekä sel­kei­tä ja täyt­ti­vät tar­koi­tuk­sen­sa.”

Mat­ti Myl­ly­lä, toi­mi­tus­joh­ta­ja, M‑Technology Oy

Refe­rens­si: Super­LED OY

Asia­kas­ta­ri­nat, esit­te­ly­leh­ti­set sekä mui­ta pie­niä kor­jauk­sia

Super­LED kai­pa­si jaet­ta­via asia­kas­ta­ri­noi­ta. He halusi­vat leh­ti­siä, joi­ta he voi­vat jakaa tapah­tu­mis­sa led-valais­tuk­ses­ta kiin­nos­tu­neil­le sekä tar­vit­taes­sa säh­kö­pos­til­la tar­jouk­sen ohes­sa. 

Super­LED on LED-valais­tuk­sen eri­kois­verk­ko­kaup­pa. Super­LED aut­taa perus­ku­lut­ta­jien lisäk­si raken­ta­jia, remon­toi­jia, säh­kö­ura­koit­si­joi­ta, yri­tyk­siä ja säh­kö­suun­nit­te­li­joi­ta löy­tä­mään oikeat tuot­teet omiin koh­tei­siin­sa. Verk­ko­kau­pas­ta löy­dät niin LED-valot ja ‑valo­nau­hat sekä lam­put ja muut valai­sin­tar­vik­keet. 

Puna­ky­näi­lin heil­le seu­raa­vat työt: 

  • haas­tat­te­lin sovi­tut asiak­kaat,
  • kir­joi­tin asia­kas­ta­ri­nat,
  • suun­nit­te­lin esi­te­poh­jat ja tai­toin ne.

Asia­kas­ta­ri­noi­den lisäk­si yhte­näis­tin yri­ty­sil­met­tä logo­muu­tok­sel­la sekä muu­ta­mil­la pie­nil­lä kor­jauk­sil­la, esim. raken­sin ban­ne­rei­ta ja sisäl­tö­jä uutis­kir­jei­siin sekä kehi­tin verk­ko­kau­pan tuo­te­ku­vaus­ten raken­net­ta asia­kas­ys­tä­väl­li­sem­mäk­si. 

“Hen­na oli kon­kreet­ti­nen tuki mes­su­tuot­tei­den raken­ta­mi­ses­sa. Kai­kil­la mes­suil­la kes­keis­tä on jää­dä mie­leen ja sel­kei­den esit­tei­den sekä esit­te­ly­ma­te­ri­aa­lien avul­la se onnis­tuu par­hai­ten. Mes­su­ma­te­ri­aa­lit oli­vat moder­ne­ja sekä sel­kei­tä ja täyt­ti­vät tar­koi­tuk­sen­sa.”

Mat­ti Myl­ly­lä, toi­mi­tus­joh­ta­ja, M‑Technology Oy

Refe­rens­si: Fas­terS­ka­ting

Asia­kas­pal­ve­lu­ti­lan näy­tön diat, koh­de­ryh­mäl­le jaet­ta­va tie­do­te ja mai­nos­ju­lis­te

Fas­terS­ka­ting kai­pa­si kivi­jal­ka­liik­keen­sä asia­kas­ti­loi­hin lisä­ma­te­ri­aa­lia. Heil­lä oli tilas­sa näyt­tö, johon he halusi­vat non-stop­pi­na mark­ki­noin­ti­si­säl­töä sekä refe­rens­se­jä. He myös liik­ku­vat alu­een jää­hal­leil­la run­saas­ti, joten he halusi­vat vie­dä mark­ki­noin­ti­tar­koi­tuk­ses­sa tie­dot­tei­ta sekä mai­nos­ju­lis­teen.

Fas­terS­ka­ting on luis­tin­ten teroi­tus- ja huol­to­pal­ve­lu Oulus­sa ja Poh­jois-Poh­jan­maal­la. Hei­dän kivi­jal­ka­liik­keen­sä sijait­see Oulun Rus­kos­sa, lähel­lä Puu­iloa. Saat heil­tä moni­puo­li­set ja ammat­ti­lais­ta­soi­set terä­pal­ve­lut har­ras­tus- ja ammat­ti­lais­tar­pei­siin. Heil­lä käy asiak­kai­na niin jää­kiek­koi­li­joi­ta, tai­to­luis­te­li­joi­ta sekä mui­ta luis­tin­har­ras­ta­jia.

1) Pal­ve­lu- ja mark­ki­noin­ti­dia­sar­ja yri­tys­ti­lo­jen asia­kas­pal­ve­lu­näyt­töön: Dia­sar­ja avul­la on tar­koi­tus herät­tää asiak­kai­den huo­mio, viih­dyt­tää odo­tusai­ka­na ja tutus­tut­taa hei­dät mui­hin Fas­terS­ka­tin­gin pal­ve­lui­hin.

Täl­lai­nen näyt­tö­tau­lu kivi­jal­ka­liik­keen odo­tus­ti­las­sa lisää asiak­kai­den ymmär­rys­tä yri­tyk­sen tuot­teis­ta ja pal­ve­luis­ta visu­aa­li­ses­ti hou­kut­te­le­val­la taval­la. Raken­ta­mis­sa­ni pal­ve­lu­diois­sa on muka­na mm. asia­kas­ta­ri­noi­ta, asia­kas- ja yri­tys­vi­deoi­ta, hin­nas­to sekä pal­ve­lu­ku­vauk­set. Jos haluat näh­dä pal­ve­lu­diat live­nä, mene teroit­ta­maan luis­ti­me­si Fas­terS­ka­tin­gil­la.

2) Jaet­ta­vat tie­dot­teet mark­ki­noin­tia­vuk­si koh­de­ryh­mil­le: Tie­dot­tei­den avul­la yri­tys pait­si välit­tää tär­ke­ää tie­toa toi­mi­ti­las­saan käy­vil­le asiak­kail­le, mut­ta myös raken­taa ja yllä­pi­tää suh­det­ta asiak­kai­siin­sa, edis­tää myyn­tiä ja vah­vis­taa brän­diä. Tie­dot­teen avul­la puhu­tel­laan juu­ri kah­ta tär­kein­tä asia­kas­ryh­mää — jää­kiek­koi­li­joi­ta sekä tai­to­luis­te­li­joi­ta.

3) Ban­de­rol­lit odo­tus­ti­loi­hin ja tapah­tu­miin: Rol­lup­pien eli ban­de­rol­lien avul­la Fas­terS­ka­tin­gin teki­jät herät­tä­vät huo­mio­ta, vies­ti­vät yri­tyk­sen kes­kei­sen vies­tin nopeas­ti ja visu­aa­li­ses­ti hou­kut­te­le­vas­ti esi­mer­kik­si tapah­tu­mis­sa, mes­suil­la tai vaik­ka ulkoil­ma­ta­pah­tu­mas­sa. Ban­de­rol­le­ja var­ten kävin valo­ku­vaa­mas­sa yri­tyk­sen toi­mi­ti­lo­ja sekä yrit­tä­jiä.

“Minus­ta Hen­na Eklund on äärim­mäi­sen nopea ja ammat­ti­tai­toi­nen teki­jä. Puna­ky­nä­pa­ho­lai­se­na hän löy­tää oikeat sanat vai­keam­piin­kin sisäl­tö­tar­pei­siin.”

Mar­ko ja Tar­ja Yli­nie­mi, yrit­tä­jät, Fas­terS­ka­ting

Kai­ken taus­tal­la on osaa­va yri­tys­vies­tin­nän asian­tun­ti­ja, sisäl­tö­ana­lyy­tik­ko, sisäl­lön­tuot­ta­ja ja vies­tin­tä­val­men­ta­ja

Puna­ky­nä­pa­ho­lai­nen puna­ky­näi­lee yri­tys­vies­tin­tää moni­puo­li­ses­ti

Olen koke­nut yri­tys­vies­tin­nän asian­tun­ti­ja, sisäl­tö­ana­lyy­tik­ko, sisäl­lön­tuot­ta­ja ja vies­tin­tä­val­men­ta­ja. Mie­les­tä­ni nyky­ään on run­saas­ti mer­ki­tys­tä sil­lä, mitä sano­taan ja miten sano­taan. Mitä erot­tu­vam­pi vies­ti, sitä vah­vem­pi brän­di.

Graa­fi­nen suun­nit­te­lu on kiin­teä osa puna­ky­näi­lyä­ni. Kun haluat raken­taa yri­tyk­sel­le­si brän­diä tuke­van ilmeen sekä jul­kai­su­ja vah­vis­ta­maan vies­tiä, mes­suil­le tai mui­hin tapah­tu­miin, olen apu­na­si. Puna­ky­nä myös värit­tää. Vaa­ti­vam­pien kir­jal­lis­ten tuot­tei­den lisäk­si puna­ky­näi­len myös graa­fi­sia sisäl­tö­jä yri­tyk­sen vies­tin­nän ja mark­ki­noin­nin tuek­si. Käy­tän työs­sä­ni mm. Can­vaa, Ado­be Crea­ti­ve Clou­din ohjel­mia.

Puna­ky­näi­len mm.  

  • mate­ri­aa­lia tapah­tu­miin ja mes­suil­le (rol­lup, taus­ta­sei­nät, jaet­ta­vat esit­teet),
  • tie­to­si­säl­tö­jä ja esit­te­lyi­tä (info­graa­fit, jaet­ta­vat oppaat, esit­teet, Power­Point-poh­jat),
  • tai­tot leh­dil­le ulkoi­seen ja sisäi­seen vies­tin­tään,
  • uutis­kir­jei­den ulkoa­sun halua­maa­si muo­toon ja
  • poh­jia sekä mui­ta sisäl­tö­jä aloit­te­le­vil­le yrit­tä­jil­le, joi­ta he voi­vat käyt­tää sosi­aa­li­sen median sisäl­töi­nä sekä esim. asia­kas­ta­paa­mi­sis­sa mate­ri­aa­li­na.

Varaa Vies­tin­tä­tuo­kio kans­sa­ni. Sel­vi­te­tään siel­lä tar­pee­si, ja ker­ron, miten voin aut­taa Sinua.

Jos sopi­vaa aikaa ei löy­dy, ota yhteyt­tä suo­raan soit­ta­mal­la 050 536 2381 tai lähet­tä­mäl­lä säh­kö­pos­tia henna@punakynapaholainen.fi.
Lue muut asia­kas­ta­ri­na­ni.